הדרך לדירה > המדריך > הובלה, אריזה ואחסון

הובלה, אריזה ואחסון

המטרה: לבצע באופן חלק ויעיל את העברת המיטלטלין של הקונים אל הדירה החדשה. לוודא, כי המשימה מבוצעת היטב על ידי אנשי מקצוע המספקים מענה גם למצבים מורכבים. לדוגמה, כאשר ישנם פערי זמנים בין מועד היציאה מהדירה הנוכחית למועד הכניסה לדירה החדשה.

הגורם המלווה: חברות אריזה, אחסון והובלה. בהובלות מורכבות ייתכן ותהיה דרושה מעורבות של עורך דין לעריכת חוזה מול הספק.

למה זה חשוב?

  • כי הובלה לדירה חדשה דורשת התמודדות עם מטלטלין רבים ויש להתקשר עם בעלי מקצוע המסוגלים לספק מענה מקיף לאתגר.
  • כי במקרים רבים המעבר לדירה החדשה לא חופף ב-100% את מועד היציאה מהדירה הנוכחית ונדרשים פתרונות ביניים של אחסנה.
  • כי ישנם מצבים שבהם ההובלה כוללת גם שירותי אריזה ו/או פירוק והרכבה של ריהוט.

כמה זה עולה לי?

  • עלות ההובלה נבחנת בהתאם למספר פרמטרים כגון היקף הציוד, מועד ההובלה (אמצע שבוע, סופ"ש, בוקר, ערב), מרחק גאוגרפי, בעלי מקצוע (כדוגמת נגרים לפירוק והרכבה) וכדומה.
  • מומלץ לקבל הצעת מחיר ממספר ספקים.
  • עלות ההובלה דורשת לעתים פתרונות נוספים של אריזה או אחסנה המתומחרים בנפרד.
  • בניגוד לבעלי מקצוע אחרים במעבר לדירה חדשה, נהוג לעתים גם לקחת בחשבון תשלום "תשר" (טיפ) לסבלים והעובדים המבצעים בפועל את המשימה.

ככה צועדים:

הובלת דירה לאחר רכישת נכס יד שנייה יכולה להתברר כאתגר לא קטן. במיוחד כאשר מדובר על משפחה עם ילדים (או ילדים בדרך) אשר צברה לאורך השנים לא מעט מיטלטלין וציוד. מכיוון זהו חתך האוכלוסייה העיקרי בשוק נכסי היד השנייה בישראל, ומכיוון שהובלת דירה בשלב זה בחיים דורשת ארגון רב מראש, הבחירה בבעל המקצוע הנכון היא קריטית. לא רק מבחינת המוביל, אלא גם בהיבטים של שירותים נוספים כדוגמת פירוק/הרכבת רהיטים, שירותי אריזה, שירותי אחסנה וכדומה.

בחירת חברה להובלת הדירה

ענף ההובלות הוא מהתחרותיים ביותר בישראל. יתרה מזו, בניגוד לרוב אנשי המקצוע אותם תפגשו ברכישת דירה יד שנייה, חברות הובלה אינן צריכות הסמכה מיוחדת. רף הכניסה הוא לא מן הגבוהים ועל כן ההיצע רב. בבחירת חברת הובלה, הניסיון של הספק משחק תפקיד משמעותי.

שימו לב, רק חברת הובלה בעלת ניסיון תדע כיצד להתגבר על אתגרים, הן בהעמסת הציוד מדירת היעד והן בפריקתו בדירה החדשה. בין היתר תוך התייחסות להיבטים שונים כגון חדרי מדרגות, מעליות, ציוד גדול ממדים, ציוד רגיש או שביר וכדומה. דירות מסוימות אף דורשות שימוש באמצעים מיוחדים כגון מנופים המסייעים בשינוע לקומות העליונות.

חברות הובלה מובילות ומומלצות מציגות מערך לוגיסטי שלם הכולל אנשי שטח, סבלים, מנהלי עבודה, שירות לקוחות, מזכירות, נגרים, מפעלי מנוף ועוד. על פי רוב, תוכלו להיעזר בחברת ההובלה גם בשירותי אריזה שהינם משמעותיים כאשר מדובר על דירה עם היקף ציוד רב.

ככל שחברת ההובלה הינה גדולה ומנוסה יותר, כך גדל גם הסיכוי לקבוע מועד המתאים לכם למעבר (שכן לחברת ההובלה כוח אדם המספיק לה לקיים מספר משימות הובלה במקביל). כמובן שכדאי להסתמך על המלצות אודות בעלי מקצוע אמינים, יעילים ובמחירים המתאימים לתקציב המדובר.

שירותי אריזה

שירותי אריזה הם שירותים נפוצים במעבר דירה יד שנייה, היכולים להיות מסופקים על ידי חברת ההובלה כשירות משלים או במסגרת התקשרות עם בעלי מקצוע ספציפיים בתחום האריזה. למרות שלכאורה זוהי משימה שהדיירים יכולים להשלים בעצמם, אין להקל בראש בתמורה שלה לתהליך המעבר. שירותי אריזה מקצועיים, הנעשים בקפדנות ותוך שימוש בציוד מתאים, יהפכו את המעבר למהיר ובטוח. יש בהם כדי לחסוך לדיירים/למשפחה זמן יקר וטרחה.

האריזה נעשית לרוב בכל החדרים של הבית במועד אחד, קרוב ככל הניתן למועד המעבר ולעתים אף "יום לפני". כאשר הפרויקט מתבצע במקצועיות ועל ידי מומחים העוסקים בתחום, גם אריזת בתים רחבי היקף יכולה להסתיים במספר שעות בודדות. כל הארגזים מסומנים היטב בהתאם לציוד המאוחסן בהם, והדבר מקל מן הסתם גם על הפריקה ביעד.

אורזים מקצועיים יודעים כיצד לעטוף ציוד שביר בנייר משי או נייר בועות ("פצפצים"), לעטוף רהיטים בקרטונים ובגלילי ניילון נצמד ואף להקפיד על אריזה נכונה של בגדים (תוך שימוש במכלי תלייה ייעודיים). שירותי האריזה יכולה לכלול גם את הפריקה ביעד לפי הארגזים עד לרמת הארונות הספציפיים.

שירותי אחסון

מעבר דירה איננה תמיד נעשה ברמה של Back to Back. כלומר, יציאה מהדירה הנוכחית וכניסה לדירה החדשה בסנכרון מושלם של לוחות זמנים. ברכישת דירה יד שנייה, קיים לעתים פער זמנים בין מסירת הנכס לקבלת המפתחות לבית החדש. כלומר, דיירי הבית נדרשים לגור תקופה מסוימת בדיור חלופי (בין אם אצל קרובי משפחה או חברים, ובין אם בשכירות). אתגר זה יכול להיות מטופל על ידי שירותי אחסון. שירותים משלימים להובלת הדירה המאפשרים לבצע את המעבר באופן חלק ובטוח.

את תהליך האחסנה, כאשר הוא נדרש בשל העדר חפיפה במועדים, יש לבצע במקצועיות. המיטלטלין של הבית צריכים להיות מאוחסנים במקום בטוח, שמור ומוגן. עליהם להיות מסודרים וחשוב לעבוד עם חברה מנוסה היודעת לספק גם אמינות גבוהה לכך שציוד לא יאבד או ייפגע בין התחנות השונות. לא לכל חברת הובלות יש גם מערך אחסון אפקטיבי ולעתים יהיה צורך בהתקשרות עם קבלן ביצוע נוסף לטובת האחסון.

כמו כן, ישנם גם מבצעים שבהם ההובלה והאחסון נעשים בשלבים. כלומר, בשלב ראשון, מועבר הציוד המרכזי של הבית כאשר ציוד נוסף מאוחסן לתקופה מוגבלת ומשונע ליעד כעבור תקופת זמן שנקבעה מראש. לעתים הדבר דרוש לאור עבודות שיפוץ בדירה החדשה אשר טרם הסתיימו מסיבה כזו או אחרת.

המומחים שלנו שיסייעו לכם בשלב זה

עורכי דין

אמיר שטיינהרץ ושות'

משרד עו"ד אמיר שטיינהרץ ושות' הינו משרד עורכי דין ונוטריון עם למעלה מ-15 שנות ניסיון

דניאל פריש 3 "המגדל" (קומה 15) תל אביב

י. שטבהולץ ושות'

משרד י. שטבהולץ ושות' הינו משרד ותיק בעל למעלה מ-25 שנות ניסיון, בעל מומחיות ענפה

וייצמן 72 תל אביב

אילת שבתאי – עורכת דין

עורכת דין אילת שבתאי מעניקה לקהל לקוחותיה מאזור צפון הארץ שירות אישי, יחס חם זמינות מלאה וליווי צמוד עד לסיום הטיפול בעסקה.

קיבוץ עין חרוד מאוחד

דאהן & דלויה – עורכי דין

משרד עורכי דין בירושלים והסביבה המתמחה בנדל"ן ומשפט אזרחי-מסחרי, והמספק שירותים משפטיים בעברית, אנגלית וצרפתית.

בן יהודה 38 (קומה 15), ירושלים